تکنیک زیبایی خالکوبی و تتو

تکنیک زیبایی خالکوبی و تتو

 

خدمات تتو در کلینیک تخصصی پریشا تتو | پریشا تاتـــو : تکنیک زیبایی خالکوبی و تاتو یک تکنیک حرفه ای برای پیاده سازی انواع طرح ها و نقش ها بر روی پوست صورت و بدن می باشد. این کار با دستگاه های مدرن و استانداری انجام می شود و تکنولوژی های پیشرفته در دستگاه عوارض بعد از عمل را به حداقل رسانده است. البته مهم ترین موضوع تخصص افراد در زدن طرح ها و داشتن دانش کافی در این خصوص می باشد چون تمامی این موارد علاوه بر زیبایی به ماندگاری اثر هم کمک شایانی می کند.

 

تکنیک خالکوبی و تتو ابتدا در کدام کشورها رایج بود

 

وقتی به تاریخچه و قدمت خالکوبی و تاتو نگاه می اندازیم می بینیم که این تکنیک قدمتی چند هزار ساله دارد. ماهیت این واژه به کشور تاهیتی در اقیانوس آرام برمیگردد و معنی لغوی آن علامت گذاری چیزی است. طبق تاریخ و شواهد حدود ۱۲ سال قبل از میلاد مسیح خالکوبی وجود داشته و افراد از طریق ساقه های درختان رنگ هایی را به زیر پوست تزریق می کردند.

 

تکنیک خالکوبی و تتو

 

در گذشته صرفا انجام این تکنیک زیبایی نبود و در هر قبیله با هدف خاصی خالکوبی انجام می شد. در هر آیین و سنتی که این تکنیک رواج داشت داستان ها و هدف هایی وجود داشت. به طور مثال زنان در برخی قبایل توانایی های خود را به صورت نقش هایی بر روی انگشت های خود خالکوبی می کردند تا از این روش قابلیت های خود را نشان دهند و در واقع امتیاز خود را برای ازدواج بالا ببرند. شاید این گونه داستان ها برای زمان حاضر قدری عجیب به نظر بیاید اما تاریخ و گذشت آن دوره ها، چیزهای متفاوتی از این تکنیک را به ما نشان می دهد.

READ
وسایل مورد نیاز برای تاتو خط چشم

اینکه این تکنیک زیبایی خالکوبی و تاتو در هر قبیله ای و در هر فرهنگی خود را به گونه ای متفاوت نشان داده قابل انکار نیست حتی در ایران هم زنان کهنسالی را می بینیم که نقش های ساده و ابتدایی بر روی دست و صورت خود دارند.

در برخی قبایل اعتقاد بر این بود که با زدن خالکوبی بر روی انگشتان و یا دور مچ، بیماری از افراد دور می شد و یا اینکه بعضی از گروها برای مشخص کردن اعضای خود نقش های یکسانی را برای اعضای گروه می زدند. تمام این آیین ها و سنت ها نشان از قدمت چند هزار ساله این تکنیک دارد.

 

تفاوت خالکوبی و تتو با میکروپیگمنتیشن

روش هایی که در گذشته برای انجام خالکوبی و تاتو مورد استفاده قرار می گرفت کلا منسوخ شده است چون ظاهر زیبای فرد را با رنگ های قهوه ای و مشکی از حالت طبیعی خارج می کرد و کل ابرو از بین می رفت. در روش میکروپیگمنتیشن، کارتریج ها یکبار مصرف هستند و رنگ هایی که برای این کار استفاده می شود تماما با پوست انسان سازگار هستند و از نظر رعایت اصول بهداشتی مطمئن هستند.

این روش برخلاف دستگاه های تاتو امکان استفاده از سوزن یکبار مصرف در آن ها وجود دارد و خطر انتقال بیماری های ویروسی را به صفر رسانده است. در روش میکروپیگمنتیشن بافت پوستی آسیبی نمی بیند و با اطمینان می توانید این روش را جایگزین دستگاه های قدیمی و غیر استاندارد کنید . استفاده از دستگاه های مدرن عوارض بعد از تکنیک را تا درصد زیادی کاهش کاهش داده است.

READ
مراقبت های بعد از انجام تتو بدن

 

ماندگاری تکنیک خالکوبی و تتو چقدر است

دوام خالکوبی و تاتو تحت تاثیر عوامل مختلفی است عمق کاشت رنگ، نور آفتاب، شرایط فیزیکی بدن و … تماما عواملی هستند که عمر این تکنیک را تحت تاثیر قرار می دهند. معمولا رنگ های بسیار تیره ماندگاری بالا دارند اما ظاهر طبیعی و زیبایی ندارند. به طور کلی برای افزایش ماندگاری بایستی مراقبت های قبل و بعد انجام عمل به درستی انجام شود و هر چند وقت یکبار برای ترمیم مراجعه شود.

 

انواع خالکوبی و تتو به ترتیب ماندگاری

معمولا در بین عموم مردم از خالکوبی و تاتو به عنوان یک تکنیک زیبایی دائمی نام می برند. اما باید بگوییم ماندگاری این تکنیک به روش زدن و مواد و جنس پوست فرد بستگی دارد و ممکن است هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم داشته باشد. در زیر انواع این تکنیک را به ترتیب ماندگاری بیان می کنیم.

 

مدل معمولی

این روش نسبت به دیگر روش های مورد استفاده ماندگاری زیادی دارد اما بزرگترین عیب این روش داشتن سرب در رنگ می باشد که به شدت برای بدن زیان آور است و اصلا توصیه نمی شود.

میکروپیگمنتیشن

این روش با توجه به نوع پوست و شرایط آن ۶ ماه تا دو سال ماندگاری دارد. در میکروپیگمنتیشن کارتریج های یکبار مصرف و رنگ های تست شده به کار گرفته می شود که از لحاظ بهداشت در رده ی بالایی قرار دارد.

میکروبیلدینگ

این نوع تکنیک مناسب افرادی است که یک خالکوبی موقت می خواهند این روش هم ایمنی و بهداشت زیادی را دارا می باشد.

READ
آیا بعد از تتو ابرو میتوان کاشت ابرو انجام داد؟

انواع دستگاه های انجام خالکوبی و تتو

برای انجام تکنیک خالکوبی و تاتو دستگاه های متعددی استفاده می شود که در زیر به برخی از این دستگاه ها اشاره می کنیم.

 

دستگاه کویلی

از این دستگاه بیشتر برای سایه زدن استفاده می شود چون با سوزن های بزرگ خطوط صاف و خطی ایجاد می کند و از ویژگی های بارز آن سر و صدای بالا، افزایش احتمال آسیب رسانی به پوست، نیاز به نگهداری قطعات و در آخر مهارت بالا در کار با دستگاه دارد.

 

دستگاه روتاری

عملکرد این دستگاه نسبت به دستگاه کویل آسانتر است و با تولید صدای کم و میزان آسیب رسانی پایین رواج زیادی دارد. سوزن های این دستگاه کوچک هستند و همین باعث حصول نتیجه بهتر می شود. از معایب آن سخت بودن ایجاد عمق و سایه زدن می باشد.

 

دستگاه اگو روتاری

جنس این دستگاه از پلاستیک باکیفیت و بدون خراش می باشد که پوشش UV مخصوص بر روی آن عمل تمیزکاری را راحت کرده است.

 

طرحهای متنوع خالکوبی

دستگاه کویل آهنی

این دستگاه از جنس آلومینیوم موجود در هواپیما ساخته شده و دقت زیادی در فرآیند ساخت آن انجام شده است. این دستگاه با وزنی سبک و طول عمر بسیار طولانی است.

دستگاه دوار

این دستگاه به دلیل اجرا در سرعت پایین کار افراد تازه وارد را راحت کرده است. این ماشین در عین حال که سرعت کمی دارد اما قدرت و کیفیت بالایی دارد جنس دستگاه از فیبر است.

در آکادمی پریشا تاتــو انواع دستگاه های مدرن و تخصصی برای تاتو صورت و بدن وجود دارد که می تواند این تکنیک را با بهترین شیوه بر روی پوست پیاده سازی کند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

تتوی موقت

تتوی موقت چیست؟

تتوی موقت چیست؟ تاتو و یا همان خالکوبی از گذشته های دور مورد توجه است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره و تماس مستقیم