تتوی موقت چیست؟

تتوی موقت چیست؟

تاتو و یا همان خالکوبی از گذشته های دور مورد توجه است و افراد زیادی با انجام تاتوهای مختلف روی قسمت‌های مختلف صورت و بدن خود احساس رضایت زیادی دارند ولی در این بین، یک نوع تاتو نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرد که به تاتوی موقت معروف است. ما قصد داریم تا در این مقاله به این نوع تاتو بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

در تاتوهای دائمی، همانطور که از نامش پیداست تاتو بصورت ماندگار و همیشگی است و در زمان پاک کردن این تاتوها روشهای بسیار سختی را باید در پیش گرفت تا بتوان تاتوی موردنظرخود را پاک کرد. ولی در تمام تاتوهای موقتی ماندگاری و دوام تاتو بسیار کوتاه است و دردسر کمتری که در حین انجام کار تاتو و حتی بعد از آن متوجه فرد خواهد شد و مانند تاتوی دائم از هیچ سوزن و روش تهاجمی برای کشیدن طرح و نقش دلخواه‌ استفاده نمی‌شود و همین عوامل باعث می شود تا رضایت زیادی از انجام این نوع تاتوها داشته باشد. این می تواند یک مزیت بسیار مفید وبی‌خطر برای این تاتو ها به شمار رود تا در صورت خستگی از طرح تاتو و یا در حالت کلی برای پاک کردن تاتو، سختیهایی متوجه فرد نشود.

 

تتوی موقت

انواع تتوهای موقت که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • تاتو زدن با حنا
  • استفاده کردن از عکسهای موجود در بسیاری از برچسب‌ها
  • رنگهای گیاهی و یا استفاده از رنگهای سبزیجات و خوراکی‌های مختلف مانند لبو ویا گردو
  • تاتوهای ترکیبی
  • اسپری های خالکوبی
READ
انواع طرح های تتو بدن

 

تاتو زدن با حنای خوشرنگ و طبیعی جذابیت خاصی برای افراد دارد و علاوه بر افراد مسن، جوانان بسیاری نیز نسبت به استفاده از این تاتوها تمایل زیادی نشان می دهند و به لطف وجود طرح‌های زیبا استفاده از حنا، بسیار زیبا و خاص است. دوام تاتوهای زده شده با حنا در حدود چند هفته است.

 

نکته‌ایی که در این باره باید به آن توجه داشته باشید ماندگاری مایع حنا روی پوست است که  باید زمان آن را به درستی تشخیص دهید تا باعث بروز مشکلات پوستی نشود.

 

عکس‌ها و برچسب‌ها، حدود چند روزی روی پوست ماندگاری دارند و با طرح های طبیعت و .. می توانند روی دست و یا نقاط دیگر بدن به خوبی دیده شوند.

 

در استفاده از رنگهای طبیعی که طبیعی تر از هر روشی دیده می شوند شما می توانید نقش و نگار دلخواه خود را روی محل موردنظر خود پیاده نمائید. دوام وماندگاری این نوع تاتوها نیز حدود چهار هفته است.

 

تاتوهای ترکیبی همانطور که از نامشان پیداست تاتوهای موقتی هستند که با روش تاتوهای دائمی روی پوست اعمال می شوند.

اسپرهای تاتو نیز مستقیما روی پوست زده می شوند. البته این اسپری ها به محض برخورد با آب پاک نمی شوند و تقریبا چند هفته طول می کشد تا از بین بروند.

چه در تاتوی دائم و چه در تاتوی موقت نیز باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا پوست کمترین میزان خطر را تجربه کند و زیبایی خاصی نیز متوجه آن شود.

حتما قبل از اینکه انواع تاتو را برای پوست خود انجام دهید با پزشک پوست مشورت داشته باشید.

  • به طرحی که انتخاب می کنید توجه خاص داشته باشید که مناسب سن، جنسیت و روحیه و سلیقه‌ی شما باشد.
  • قبل از انجام تاتوی موقت محل موردنظر را به آرامی با یک پنبه و الکل ضدعفونی نمائید.
  • حتی بعد از تمام شدن مراحل تاتو نیز باید از کرمهای ضدعفونی کننده برای تمیز شدن پوست خود استفاده نمائید.
READ
وسایل مورد نیاز برای تاتو خط چشم

تاتوی موقت چون مانند تاتوی دائمی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ نمی کند پس هیچ خطر و ضرری برای پوست ندارد. بعد از زدن تاتوی موقت سعی کنید از زدن آب به محل موردنظر خودداری کنید تا طرح و نقش زیبای تاتو روی پوست تثبیت شود. هزینه‌ی این تاتو ها نسبت به تاتوی دائمی بسیار کم است و این نیز یکی دیگر از مزیت های تاتوی دائمی آن به شمار می رود.

 

نکته هایی که باید در زمان انجام تتو در نظر داشته باشید

ترکیباتی که برای ساخت تاتوهای موقت بکار رفته است کاملا بی‌خطر می باشد ولی هستند افرادی که پوستشان حساس باشد  و نسبت به هر نوع عوامل خارجی آلرژی از خود نشان دهند. بسیاری از افراد هستند که علاوه بر تاتوهای دائم به هرنوع مواد شیمیایی که به پوستشان برخورد می کند ممکن است حساسیت نشان دهند و پوستشان قرمز شود. این افراد به محض مشاهده‌ی قرمزی در پوست خود و در محل مورد نظری که تاتو در آن زده می شود بابد بلافاصله انجام تاتو را متوقف کرده و از ادامه کار منصرف شوند و برای پیشگیری از مشکلات احتمالی فورا به پزشک موردنظر مراجعه نمایند تا بررسی‌هایی در این خصوص صورت گیرد.

 

برای انجام کارهای تتو باید به چه کسانی مراجعه شود؟

توجه داشته باشید بهترین کار انجام تاتو در حضور افراد دوره دیده و ماهر است. مراجعه به افرادی که تخصص خوبی در این زمینه دارند می تواند مشکلات احتمالی را به حداقل برساند و فرد را برای انجام تاتوهای دلخواه و متنوع یاری نماید. البته امروزه با توجه به درخواست‌های مشتریان برای انجام تاتو و دریافت سودی از سوی افراد تخصص ندیده صورت می گیرد که ممکن است مشکلات زیادی گریبانگیر فرد شود پس سعی کنید در هنگام انجام چنین امور حساسی از مراجعه به آرایشگاههایی که ادعای انجام این کار را دارند خودداری نمائید و به مراکز معتبر مراجعه کنید.

READ
وسایل و تجهیزات مورد نیاز تتو بدن

 

البته این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که میزان ماندگاری تاتو روی پوست به عموامل متعددی بستگی دارد. اگر تتویی که روی پوست زده می شود تماس کمتری با مواد خارجی چون لباس فرد داشته باشد دوام بالایی خواهد داشت. علاوه بر آن پوست تمیز و خشک حین انجام تاتوی موقت نیز تاثیر بسیار زیادی در حفظ ماندگاری تاتو موقت خواهد داشت و ممکن است تاتو چند روزی بیشتر روی پوست بماند.

برای انجام کارهای تتو باید به چه کسانی مراجعه شود؟

سخن آخر

 در این مقاله سعی شد، صفر تا صد تاتوی موقت برای شما بازگو شود و انواع تاتوهای موقت و نحوه انجام آنها نیز بصورت جزیی بیان شود. حتی تمام خطرات و ضررهای احتمالی تاتوی موقت نیز ذکر شد تا افراد با آگاهی بیشتری نسبت به استفاده از تاتوی موقت اقدام نمایند و هیچ سوال و ابهاماتی در این باره نداشته باشند.

برای کسب مشاوره برای انجام تتوی موقت با کلینیک پریشا تتو در ارتباط باشید

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

نکات قابل توجه در استفاده از تاتو نوسته روی بازو

تتو نوشته روی بازو

تتو نوشته روی بازو مقدمه: احتمالاً افرادی را دیده اید که طراحی یا خالکوبی های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره و تماس مستقیم