تتوی پرنده روی بدن

تتوی پرنده روی بدن

 انسان عاشق و دلباخته‌ی پرواز است و چرخیدن آن در آسمان را خیلی دوست دارد و در طول تاریخ نیز برای داشتن این حس زیبا، کارهای بسیاری انجام داده است، حتی با کشیدن نقش و نگارهای پرندگان مختلف روی قسمت‌های مختلف بدن خود نیز این عقیده و خواسته را بصورت عملی در معرض نمایش گذاشته است.

 

همانطور که می‌دانید از پرنده به عنوان نماد آزادی و رها شدن یاد می شود و افراد زیادی تمایل به تاتوی پرنده روی بدن و یا قسمتهای مختلف بدن خود دارند.

البته  از این که پرنده‌های مختلف نیز نمادهای متفاوتی دارند نمیتوانیم ساده بگذریم.

 

کسی که تاتوی پرنده را روی بدن خود حک می کند می خواهد آزادی و در بند نبودن خود را نشان همه دهد و هم چنین می خواهد بگوید که با آزادی مطلقش می تواند در هوا پرواز کند  و هیچ قید وبندی نسبت به زمین ندارد و هیچ عنصری نمی تواند او را پایبند زمین نماید.

 

البته فرهنگ های زیادی هستند که از پرنده به عنوان روح نیز یاد می کنند. به این معنا که دقیقا ذات روح را دارد و به همین معنا که یک پرنده می تواند رها و آزاد در آسمانها پرواز نماید و بین آسمان و زمین معلق بماند. این تاتوها در بین زنان و مردان دارای جذابیت فراوانی دارند که در هر زمانی یک نماد بسیار مورد پسند به شمار می آید.

تتوی پرنده روی بدن

پرندگان به دلیل اینکه وابستگی به جایی ندارند و هرکجا از زمین که بخواهند بروند می توانند دقیقا به همان منطقه پرواز کنند پس به نوعی از نماد عدم وابستگی تبدیل شده‌اند

READ
آشنایی درباره طرح های تتو عاشقانه

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم هر پرنده به معانی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پرنده‌هایی چون کلاغ، طاووس، عقاب، کبوتر، جغد، فلامینگو و بسیاری از پرندگان افسانه‌ای و اسطوره‌ای مانند ققنوس و سیمرغ نیز هر کدام معانی و مفهوم مخصوص به خود را دارند که در ادامه آنها را بازگو می‌کنیم:

 

به عنوان مثال عقاب نماد غرور و شجاعت و اقتدار است

یا از یک کلاغ ممکن است به عنوان  نماد برکتِ عمر یاد شود و یا حتی در برخی فرهنگها به معنای انتقال دهنده بیماری نیز باشد.

کبوتر نماد نیت پاک و خالص می باشد که هیچ گناهی از او سرنزده باشد.

جغد نماد حکمت و خرد وهمه چیز دانی است.

طاووس پرنده زیبا و جذابی است و عده‌ی بسیار زیادی تمایل به تاتوی این پرنده روی بدن خود دارند و آن را نماد زیبایی و به خود بالیدن می دانند.

ققنوس و سیمرغ که به عنوان نمادهای افسانه ای نیز از آن ها یاد می شود به معنای خاکستر شدن و تجدید حیات است و نشانه ماندگاری و ادامه‌ی زندگی است.

فلامینگو به نمادی از ظرافت و شکنندگی اشاره دارد و کسانی که چنین تاتویی روی بدن خود می زند به احتمال زیاد می خواهند نشان دهند که روح لطیف و حساسی دارند و آماده قرار گرفتن در شرایط سخت و رنج آور زندگی نیستند.

 

البته بسیاری از افراد فقط یک پر پرنده را برای تاتوی خود انتخاب می کنند و با این کار می خواهند نشان دهند که مانند یک پر سبک بال و بی وزن هستند و هر لحظه ممکن است حس و حال پرواز به خود گیرند.

READ
تتو روی جای زخم

در اولین مرحله از تاتو زدن می توانید از استادان و متخصصان مخصوص این مهارت نیز کمک بگیرید تا آنها به شما مشاوره ای در خصوص انواع تاتوها و نماد واقعی شان و یا درباره انواع پرندگان و بهترین و جذاب‌ترینشان، آگاهی زیادی بدهند.

 

قسمتهایی از بدن که روی آنها تتو زده می‌شود

دستها، مهمترین قسمت از بدن هستند که ممکن است روی آنها تاتو شود و اگر کسی دوست داشته باشد که تاتویی که زده را در معرض دید همگان قرار دهد از این قسمت بدن برای تاتو استفاده می نماید.

البته نمی توان از این نکته هم چشم پوشی کرد که تاتوی پرندگان اغلب در شانه ها به پهنای سینه و یا در قسمت جلوی سینه و بالهای پرنده به دو طرف کشیده می شود .

خانم‌ها نیز می توانند از این تاتو در قسمتهای ران خود استفاده نمایند و یا اگر تاتوی ریزی می خواهند داشته باشند مچ پا نیز می تواند بهترین مکان باشد .

 

البته گذشته از تاتوی یک پرنده برای یک قسمت از بدن، تاتوی جمعی از پرندگان نیز محبوبیت فراوانی دارد و پرواز گله ای از پرندگان نیز می تواند نشان دهنده‌ی کار جمعی و گروهی باشد و نماد اتحاد و همبستگی را دارد که روحیه جمع پذیری و فردگریزی طرف تاتو زننده را می رساند.

 

قسمتهایی از بدن که روی آنها تتو زده می‌شود

پرنده ارتباط عمیقی با هواد در طبیعت دارد و نحوه پرواز کردن او نیز نشان  هنده حالت های روحی است که برایش اتفاق افتاده و یا قرا است به حقیقت بپیوندد.

READ
انواع طرح های تتو بدن

 

 شکل و مدل تتو کردن پرنده نیز می تواند مدلها و مفاهیم خاصی داشته باشد.

به عنوان مثال ممکن است تاتو روی یک دست، تصویر یک پرنده آزاد و رها مانند کبوتر باشد و در دست دیگر طرحی از یک قفس با یک در باز وجود داشته باشد که اگر هر دو دست کنار یکدیگر قرار گیرند نماد آزادی از زندان را داشته باشند و مفهوم خیلی لذت بخشی به همرا آورند.

 

و یا سیم نازکی روی دست کشیده شود که چند پرنده روی آن نشسته اند و اقتدار پرواز را دارند تا با فکر و تصمیم خود قدرت پروازشان را به معرض دید بگذارند.

و یا حتی تصویر پرندگان بصورت دسته جمعی که یک پرنده راهنما جلوتر از بقیه قرار دارد و حس همکاری گروهی را می رساند.

و یا یک شاخه کوچکی از درخت  که دو پرنده عاشق روی آن نشسته اند و سر در گریبان یکدیگر گذاشته‌اند و نغمه‌ی عشق سر می دهند.

تصویر پرنده ای که در منقار خود نامه ی لوله شده ایی دارد و نماد پیک خوش خبر را می رساند.

 قفس کوچکی که پرندگان زیادی قصد رها شدن از آن را دارند.

 شکل و مدل تتو کردن پرنده

کلام آخر…

 سلیقه و عقیده‌ی هر شخصی به خود او مربوط می‌شود و اوست که تصمیم می‌گیرد چه رفتاری با بدن خود داشته باشد. زدن طرح ها و نقش های مختلف نیز دقیقا همین طور است و شخص در انتخاب طرح مورد نظر خود برای تاتو زدن نیز کاملا آزادانه می تواند انتخاب مناسبی داشته باشد که یکی از این انتخاب‌ها می‌تواند طرح یک پرنده‌ی زیبا باشد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

نکات قابل توجه در استفاده از تاتو نوسته روی بازو

تتو نوشته روی بازو

تتو نوشته روی بازو مقدمه: احتمالاً افرادی را دیده اید که طراحی یا خالکوبی های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره و تماس مستقیم