معروف ترین تاتوهای مردانه

معروف ترین تتوهای مردانه

 اگر موافق هستید، توضیحات مختصری درباره تاتو و اینکه چطور انجام می‌شود بیان کنیم و سپس به موضوع اصلی بپردازیم:

 

 خب به نظر می‌رسد که قدمت تاتو به زمان‌های دور می‌رسد و انسان‌های قبل از ما روش‌ها و وسایلی برای اینکار کشف کرده بودند و طرح و نقش دلخواه خود را روی دست و بدن خود پیاده می‌کردند. اینطور که به‌نظر می‌رسد اولین اقدامات تاتو مربوط به زمانی که برای انجام اولین اقدامات تاتو گفته می‌شود مربوط ب زمانی تقرببا 12در حدود  هزار سال قبل است که ممکن است توسط مصری‌ها در مراسم های مذهبی و یا برای درمان دردهای مختلف کشف شده باشد و یا در روم باستان افراد خاطی را تاتو کاری می کردند تا بهتر شناسایی شوند.

 

معروف ترین تتوهای مردانه

 

تتو با چه وسیله‌ای انجام می‌شود؟

این کار بوسیله جوهر توسط دستگاه کوچکی شبیه دستگاه هویه در میانی ترین لایه پوست یعنی درم انجام می‌شود. سوزنِ دستگاه، ممکن است بیشتر از صدها مرتبه داخل پوست برود و خارج شود تا طرح موردنظر بوجود آید.

 

چرا طرح تتو دائمی است؟

نفوذ سوزن دستگاه تاتو تا لایه درم پوست که مسئولیت رشد کلاژن را دارد، باعث می‌شود جوهری که وارد پوست می‌شود بصورت دائمی روی پوست حک شود و اگر بخواهید بعدها طرح را محو نمائید باید لایه‌ای از پوست تراشیده شود تا نقش تاتو کاملا از بین برود.

READ
تتو در دوران بارداری و شیردهی

 

انجام تتو

در دنیای امروز با بروز شدن انواع مدل های جدید، انجام تاتو نیز به یک مشغله‌ی جذاب و پرطرفدار تبدیل شده است و گذشته از جنسیت، به صنعت مورد علاقه رده‌های سنی پایین نیز تبدیل شده است. ولی این را در باید درنظر داشته باشیم  که انجام هر کاری سن و سال مخصوص به خود را دارد و باید در زمان مناسب خود صورت پذیرد.
زمانی که فردی اقدام به انجام تاتو می‌کند، در حقیقت یک تصمیم خیلی حساسی گرفته است و باید بداند که این کار خیلی هم ساده نیست و باید مسایلی را به جان بخرد چون درد جزئی هنگام تاتو، خونریزی خیلی کم و یا حتی دائمی بودن طرح تاتو می تواند جزو آن مسائل باشد . البته اگر بعد از مدتی از طرح تاتو خسته شد و هوس پاک کردن تاتو به سرش زد می‌تواند بوسیله بعضی از روش های موجود طرح ها را پاک نماید، با روش‌هایی مثل، جراحی، منجمد، تراشیدن لایه ای از پوست که روش‌های ارزانی هم هستند انجام این کار امکان پذیر است البته روش پاک کردن  با لیزر نیز وجود دارد که مطمعن تر از روش های دیگر است.

 

انجام تتو

انواع مختلف تتو

انواع مختلف تاتو و روش های انجام آن نیز مورد بحث است عده‌ای برای دل خود این کار را انجام می‌دهند، بسیاری هم ممکن است نقص و یا جای زخم قبلی داشته باشند و بخواهند آن نواقص را برطرف نمایند به هر حال نمی توان گفت که انجام تاتو خوب است یا بد، بسته به شرایط و افراد و نحوه انجام کار متفاوت است.

READ
نکات مهم در انتخاب رنگ تتو چیست؟

 

همانطور که گفته شد انجام تاتو هم برای مردان و هم برای زنان می‌تواند مورد خیلی جذاب و زیبایی باشد، البته خانم‌ها قسمت‌های وسیعی از صورت و بدن خود را مانند ابرو ها و یا خط چشم و دور لبهای خود را می‌توانند تاتو نمایند ولی بهتر است به موضوع اصلی خود یعنی تاتو مردانه بپردازیم.

 

تتو مردانه

افراد باید قبل از انجام طرح‌های مختلف روی بدن خود نسبت به انتخاب طرح و نقش مورد نظر خود تصمیم گیری درستی داشته باشند و واقعا چیزی را که می‌خواهند به طور دقیق به  تاتوکار گوشزد نمایند، چرا که بعد از زدن تاتو، اگر تصمیم‌تان تغییر کرد، پاک کردن و زدن طرح جدید تقریبا کار خیلی مشکل و پر دردسری است. پس دقیق و درست پیش بروید.

 

مردان بیشتر کجای بدن تاتو انجام می‌دهند؟

مردان ورزشکار علاقه بیشتری به پوشیدن تیشرت‌های تنگ و بدن نما و بدون آستین دارند به همین دلیل ممکن است تاتوهایی که می‌زنند در قسمت‌هایی از بدنشان باشد که قابل دیدن باشد و از این کار راضی شوند.

به همین دلیل بیشترین قسمتهایی که مردان دوست دارند روی آن تاتو انجام دهند روی برجستگی‌های بازو، روی قسمت بیرونی دست،  کناره‌های گردن و در نهایت سینه‌های خود تاتوکاری ‌کنند.

 

طرح‌های دلخواه مردان  

مردان بدلیل ذات مردانه و روحیه‌ی شکست‌‌ناپذیری که نسبت به زنان دارند علاقه بیشتری به تاتو کردن بدن خود دارند و طرح هایی که انتخاب می‌کنند بیشتر نماد قدرت و صلابت و مقاوت را دارد. به عنوان مثال مردان علاقه بسیار زیادی به طرح‌های حیواناتی چون شیر دارند و احساس می‌کنند اگر چنین طرحی روی بدن خود اجرا کنند قدرت خیلی زیادی بدست می‌آورند و کمتر جذب طرح‌های ظریف چون گل و پروانه می‌شوند و هم چنین مردان خالکوبی‌های خیلی بزرگ  را دوست دارند و بیشتر از این نوع خالکوبی‌ها استفاده می‌نمایند.
همانطور که در قسمت قبلی نیز ذکر شد خالکوبی اشکال حیوانات نیز طرفداران زیادی دارد و هر کدام از حیوانات نماد خاصی را شامل می‌شوند چون شجاعت، آزادی، قدرت و صلابت،و….

READ
تکنیک زیبایی خالکوبی و تتو

 

طرح‌های دلخواه مردان  

نمادهای افسانه‌ای

گاهی هم افراد به خالکوبی موجودات اسطوره‌ای و غیر واقعی چون سیمرغ، ققنوس و یا اژدها تمایل زیادی نشان می‌دهند.

 

جمجمه انسان

جمجمه نیز جزو خالکوبی‌های بسیار مهم و پرطرفدار برای عده‌‌ی زیادی به شمار می‌رود.

 

تاج پادشاهی

خالکوبی به شکل تاج نیز یک انتخاب منحصر بفرد برای بسیاری از مردان به حساب می آید. و به هنگام انجام این خالکوبی روی بازوی خود احساس واقعی یک پادشاه را ممکن است تجربه کنند.

 

نماد عشق

 بعضی از خالکوبی‌ها هم نماد عشق مکمل است و مردان بسیاری در زمان پیدا کردن عشق و نیمه گمشده خود ممکن است از این نوع خالکوبی‌ها استفاده نمایند تا بخواهند عشق و علاقه‌ی خود را به طرف مقابل برسانند و نحوه کامل شدن این تاتو ها هم این چنین است که یک تصویر به دو قسمت مساوی تقسیم می‌شود، نصف تصویر برروی دست مرد و نصف دیگر بروی دست معشوقهاش حک می‌شود و این چنین قوت علاقه افزایش پیدا می‌کند.

 

البته این نوع خالکوبی یک مدل دیگر هم دارد وآن اینست که اسم عشق خود را روی دست خود می‌نویسند که این نیز یک تاتوی بسیار پرطرفدار و جذاب به شمار می‌آید.

کلام آخر

علایق و سلیقه‌های هر فرد می‌تواند متفاوت باشد و حتی مردان خیلی زیادی هم هستند که علاقه به طرح‌های ظریف و خیلی ریز دارند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

نکات قابل توجه در استفاده از تاتو نوسته روی بازو

تتو نوشته روی بازو

تتو نوشته روی بازو مقدمه: احتمالاً افرادی را دیده اید که طراحی یا خالکوبی های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره و تماس مستقیم