مراقبت های بعد از انجام تتو بدن

مراقبت های بعد از انجام تتو بدن

انجام تاتو بدن در سال های اخیر بسیار فراگیر و گسترده شده است و بیشتر آکادمی های زیبایی در کنار خدمات خود انواع طرح های خالکوبی را برای مشتریان خود می زند. مهمترین نکته در انجام این روش مراقبت های بعد از انجام تتو بدن است تا در درجه اول سلامتی شما دچار مشکل نشود و بعد از آن طرح شما نقش زده شده تا زمان بهبودی آسیب نبیند و ماندگاری آن بالا رود.

انجام این عمل بیشتر با هدف به نمایان گذاشتن ویژگی های شخصی می باشد و از آنجا که قدمتی طولانی مدت دارد و با طرح و نقش  در ارتباط است می توان آن را یک هنر تلقی کرد. این تکنیک به صورت دائمی است و شما با زدن طرح و نوشته های خاصی بر روی عضوی از بدن می خواهید هم یک اثر هنری زده باشید و هم از یک سبک خاص پیروری کنید.

اگر تمایل پیدا کرده اید که این روش را انجام دهید حتما به دستوالعمل های زیر بعد از انجام خالکوبی عمل کنید تا دچار عوارض احتمالی نشوید.

 

مراقبت های بعد از انجام تاتو بدن

اهمیت مراقبت ها بعد از انجام تتو بدن

بعد از اینکه بر روی هر قسمت از بدن شما طرح تاتو زده شد تاتوکار یک لایه نازک وازلین به محل می زند و با استفاده از بانداژ یا پوشش پلاستیکی محل را پانسمان می کند. این روش از ورود باکتری ها به پوست جلوگیری می کند و مورد دیگر اینکه زخم محل تاتو به لباس ها و وسایل ساییده نمی شود و از آن کامل محافظت می شود.

READ
بهترین دستگاه های تتو بدن

اهمیت این پانسمان بعد از انجام خالکوبی بسیار بالاست و بهتر است فرد تا چند ساعت بعد از آن هم پانسمان را نگه دارد تا مایع یا جوهر اضافی که از تتو تراوش می‌کند جذب پانسمان شود.

بعد از قطع شدن ترشحات محل تاتو می توان بانداژ را برداشته و محل آن را با آب ولرم و ترجیحا بدون صابون یا صابون بدون بو تمیز کند و در پایان محل را خشک کند و پارچه نازکی که امکان نفس کشیدن پوست وجود داشته باشد می توان محل را پوشاند و تنها از پماد وازلین استفاده کرد.

 

نقش مراقبت های بعد از  انجام تتو بدن در سلامتی

سلامتی شما بعد از انجام تاتو بدن در گرو مراقبت های است که باید بعد از انجام این تکنیک رعایت کنید.

اگر در محل خالکوبی علائم عفونت و التهاب را مشاهده کردید حتما باید به تاتوکار یا پزشک مراجعه کنید. تا زمانی که کاملا بهبود پیدا کنید باید از مواردی از قبیل پوشاندن محل خالکوبی با ضد آفتاب قبل از بهبودی زخم ها، دستکاری و خاراندن خالکوبی و پوشیدن لباس تنگ اجتناب کنید چون این موارد ممکن است باعث ملتهب شدن زخم ها شود و در نهاین منجر به عفونت شود. استخر رفتن و آستفاده از لوازم آرایشی بخصوص برای تاتو صورت اصلا توصیه نمی شود چون سرعت بهبود را کندتر می کند. اگر تتو بزرگتر باشد مراقبت بیشتر هم نیاز دارد و باید تا انتهای بهبودی دستوالعمل های بهداشتی را کاملا رعایت نماید.

 

مراقبت های بعد از انجام تتو بدن در یک ماه ابتدایی

معمولا تمامی خالکوبی ها و تاتو بدن و صورت تا یک ماه کاملا بهبود پیدا می کنند و تاثیر گذارترین عامل در تسریع بهبودی اهمیت دادن به مراقبت های بعد از خاکوبی است چون عدم رعتیت تنها باعث تشدید  عوارض می گردد. دستوالعمل های زیر برای یک ماه دوره نقاهت است که به صورت خلاصه آن ها را بیان خواهیم کرد.
روز اول تا سوم: حساس ترین روزها در مراقبت از خالکوبی قطعا روزهای ابتدایی می باشد. این روزها چون زخم های تاتو هنوز باز است باید تا می توانید از تماس با اب خوداری کنید. در صورت لزوم شستشو باید با یک صابون بدون بو باشد و مرطوب کننده اسوفاده سده هم بدون بو باشد.

READ
انواع طرح های تتو بدن

مراقبت های بعد از انجام تاتو بدن در یک ماه ابتدایی

روزهای چهارم تا ششم:

در این دوران قرمز تقریبا کم شده است و محل خالکوبی تا حدودی پوسته پوسته شده است. این پوسته پوسته شدن به معنی خراش های بزرگ نیست اما به مرور بزرگ می شوند و نباید به هیچ وجه دستکاری شوند چون ممکن است زخم ها تشدید شوند و برای شما درآور باشد. پس تنها با یک مرطوب کننده این پوسته پوسته شدن را تسکین ببخشید.

روزهای ششم تا چهاردهم

در این مرحله دیگر زخم محل خالکوبی سخت شده است و شروع به پوست اندازی می کند. در هیچ مرحله نباید زخم ها دستکاری شوند و اگر روند طبیعی خود را طی کنند خود به خود کنده می شوند. اگر در این دوران احساس خارش داشتید می توانید از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. در هفته دوم قرمزی و التهاب غیر طبیعی است و وجود آن نشان دهنده عفونت است و باید حتما در صورت مشاهده به پزشک مراجعه شود.

روزهای پانزدهم تا سی‌ام

در این دوران شما دیگر روز به روز شاهد پیشرفت در بهبود زخم ها هستید و پوسته ها و زخم ها روز به روز کمتر هستند. مردگی حداقلی پوست در این روزها طبیعی است و تا زمانی که پوست دوباره هیدراته شود ممکن است این خشکی وجود داشته باشد که استفاده از یک مرطوب کننده می تواند مشکل را حل کند.

لایه های بیرونی پوست به مدت زمانی کمتری برای بهبود نیاز دارند اما این موضوع در مورد لایه های درونی قدری متفاوت است و ممکن است تا بهبودی کامل چندین ماه زمان ببرد.

READ
پوست مصنوعی تتو و انواع آن

 

نکاتی در مورد مراقبت های بعد از تتو بدن

همیشه مراقبت های بعد از انجام تاتو بدن شامل یک سری مراقبت های کلی می باشد که این مراقبت ها همراه با نکات خاصی هستند که حتما باید لحاظ شود.

اولین نکته استفاده از شوینده بدون عطر یا شوینده مخصوص است.

استفاده از پمادهای ترمیمی ویتامین A

استفاده از مرطوب کننده معمولی بدون بو بعد از روز سوم

تا چند روز امکان تراوش جوهر اضافی و خون وجود دارد که کاملا طبیعی است.

قرمزها و التهاب های روزهای ابتدایی طبیعی هستند و زمانی مشکل ساز می شکند که بعد از یک هفته همچنان دوام داشته باشند و یا اینکه به جای بهبود تشدیدتر شوند.

استفاده از رنگ های مجاز و استاندارد

در آکادمی پریشا تاتو بعد از انجام خالکوبی تمام دستوالعمل های لازم به مشتری داده می شود تا کیفیت خدمات حفظ شود و فرد با رضایت کاملی خدمات خود را دریافت نماید.

 

نکاتی در مورد مراقبت های بعد از تاتو بدن

پیشنهاد ما به شما

تتوی موقت

تتوی موقت چیست؟

تتوی موقت چیست؟ تاتو و یا همان خالکوبی از گذشته های دور مورد توجه است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره و تماس مستقیم