بهترین دستگاه های تتو بدن

بهترین دستگاه های تتو بدن

یادگیری مفاهیم تتو | پاک کردن تتو| پریشا تاتــو : با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال یاد گرفتن هنر تاتو و شروع یک کسب و کار جدید هستند شرکت های تولید کننده دستگاه های تاتو بدن سعی کرده اند همگام با تکنولوژی پیش بروند و بهترین محصولات خود را روانه بازار کنند. تکنیک خالکوبی تاریخچه ای طولانی دارد و در تمام کشورها این هنر طرفداران خاصی دارد و افراد زیادی هم متقاضی زدن انواع طرح های زیبا بر روی بدن خود هستند.

 

تاریخچه انواع دستگاه های تتو بدن

در گذشته دستگاه تاتو بدن اصلا وجود نداشت اما تاتو و طرح های آن قدمتی چند هزارساله دارد. روش های خالکوبی سیر تکاملی پیچیده ای را طی کرده اند. ابتدایی ترین روش خالکوبی استفاده از لوله های فلزی و یا ساق گیاهان بود که به وسیله ی آن ها رنگ را وارد پوست فرد می کردند.

 

تاریخچه انواع دستگاه های تتو بدن

 

 

بعد از این روش های سنتی دستگاه کویل ساخته شد که امروزه در بعضی مراکز همچنان کاربرد دارد اما از مدل قدیمی آن تغییر حالت داده و تمام تجهیزات آن به روز شده است. عملکرد این دستگاه با استفاده از تبدیل جریان الکتریکی به مغناطیسی در سیم پیچ ها و در نهایت حرکت رفت و برگشتی سوزن است. نام دیگر این دستگاه قلم الکتریکی ادیسون است.

اما این سیر تکاملی به همین جا ختم نشد و هر ساله برندهای تولید دستگاه های خالکوبی یک نمونه دستگاه با قابلیت ویژه تری را روانه بازار می کنند. در حال حاضر مدرن ترین دستگاهی که در اکادمی ها معتبر و پر مشتری مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه تاتو بدن روتاری است.

READ
وسایل و تجهیزات مورد نیاز تتو بدن

عملکرد این دستگاه به نحوی است که حرکت دایره ای شکل را به یک حرکت رفت و برگشتی تبدیل می کند و قدرت خود را از یک موتور الکتریکی می گیرد. اگر بخواهیم این دستگاه را با دستگاه کویل مقایسه کنیم دقت، سرعت و لرزش و صدای کمتر از ویژگی های بارز روتاری نسبت به کویل است.

 

اهمیت دستگاه های تتو بدن

دستگاه تاتو بدن هر روز شکل و شمایل پیشرفته تری به خود می گیرد. با پیشرفت و محبوبیت این هنر در بین مردم افراد زیادی خواهان تهیه دستگاه های مورد نیاز این تکنیک و یادگیری آن هستند. در این بین شرکت های بسیاری هم هستند که در حال ساخت محصولات خالکوبی بدن هستند و اگر نگاهی اجمالی به آن ها بیندازید خواهید دید که تنوع بالایی از محصولات با کیفیت های متفاوت روانه بازار کرده اند.

هر کدام از دستگاه هایی که شرکت ها برای انجام این تکنیک تولید و عرضه می کنند سطح های متفاوتی دارد و از قیمت های بسیار پایین تا قیمت های بسیار زیاد می توان لوازم تاتو بدن را تهیه کرد. باید به تهیه دستگاه ها توجه خاصی شود چون این هنر مستقیما با خون انسان ها و بدنشان سر و کار دارد و کوچکترین بی احتیاطی یا غیر استاندارد بودن دستگاه ها می تواند جان افراد را به خطر بیندازد و دستگاه بی کیفیت و غیر استاندارد می تواند زمینه ساز این خطر را افزایش دهد.

از آنجا که شرکت ها اجباری در ارائه مواد با کیفیت برای خالکوبی نیستند و ممکن است ابزار هایی عرضه کنند که حاوی فلزات سنگین باشد و خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد لازم است که علاوه بر اهمیت دستگاه به مواد مورد استفاده هم توجه شود. شرکت های معتبر همیشه برای اعتبار برند خود سعی می کنند دستگاه ها و ملزومات مورد استفاده در خالکوبی را با بهترین کیفیت عرضه کنند تا علاوه بر کاهش خطرات احتمالی، باعث راحتی کار تاتو آرتیست و متقاضیان شود.

READ
پوست مصنوعی تتو و انواع آن

انواع مختلفی از این تجهیزات

به طور کلی دستگاه های تاتو در دو نوع دستگاه مخصوص صورت و دستگاه مخصوص بدن تقسیم بندی می شوند. در گذشته که خالکوبی انجام می شد از ابزارهای دستی و مکانیکی استفاده می شد. اما امروزه دستگاه های برقی، سوزن ها و ابزارهای مدرن برای این تکنیک انجام می شود.

دستگاه های تاتو صورت به انواع دستگاه تبلت دار و بدون تبلت، دستگاه پیجی و کارتریج، دستگاه سوزن و سرپلاکی تقسیم بندی می شوند. این دستگاه قدرت کمتری نسبت به دستگاه ی بدن دارند. دستگاهی که برای اجرای طرح روی بدن مورد استفاده قرار می گیرند قدرت موتور بالاتری دارند چون پوست بدن ضخیم تر است و زمان زیادی برای اجرای یک طرح بر روی بدن نیاز است. دستگاه های خالکوبی بدن شامل دستگاه گان و دستگاه تاتو پن می باشد.

 

ابزار تتو بدن گان:

از مدل های اولیه دستگاه خالکوبی بدن می توان به دستگاه گان و روتاری اشاره کرد. از ویژگی های این دستگاه سنگین وزن بودن، سر و صدای بالا و کاشت رنگ قوی می باشد و با اتصال به ترانس روشن و تنظیم می شوند‌.

معمولا به دلیل زمانبر بودن تعویض سوزن و سرپلاک از پک دستگاه دوگان و پک یک گان و یک دوتاری استفاده می شود. در پک های دوگان، یکی برای لاین زنی و یکی برای شیدینگ و سایه زنی مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد دستگاه روتاری نیز مانند دستگاه گان است و برای شیدینگ و سایه زنی حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها قیمت بالاتری نسبت به دستگاه های تاتو صورت دارند.

READ
آیا بعد از تتو ابرو میتوان کاشت ابرو انجام داد؟

 

ابزار تتو پن:

یکی از جدیدترین دستگاه های حال حاضر، دستگاه پن می باشد و به جهت کارتریجی و یکبار مصرف بودن سوزن پن از لحاظ بهداشتی ایمن تر است. تعویض سوزن های این دستگاه بسیار آسان است و وقت زیادی را از تاتو آرتیست نمی گیرد و هر فرد می تواند سوزن مخصوص به خود را داشته باشد‌.

وزن این دستگاه کم است و صدای ملایم و لرزش کم آن به مرغوبیت آن افزوده است که نمونه های پن EZ و پن راکت جز بهترین نمونه ها هستند. نمونه EZ جزو دستگاه های با آداپتور اورجینال می باشد که بر خلاف سایر دستگاه های پن به ترانس و پدال نیازی ندارد. از لحاظ قیمتی باید بگویم که دستگاه پن قیمت بالاتری نسبت به دستگاه گان و روتاری دارد.

همه دستگاه هایی که برای این حرفه طراحی و ساخته می شوند باید استانداردهای لازم را داشته باشند و متناسب با پوست بدن ساخته شوند. اگر دستگاه از قطعات مرغوب و با کیفیت تولید نشود ممکن است عوارض جبران ناپذیری بر روی پوست باقی بگذارد. پس بهتر است برای تهیه یک دستگاه تاتو بدن مناسب و با کیفیت و همچنین آموزش های لازم در این خصوص به آکادمی پرشیا تاتو مراجعه کنید و تمام راهنمایی های لازم در این خصوص را دریافت کنید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

تتوی موقت

تتوی موقت چیست؟

تتوی موقت چیست؟ تاتو و یا همان خالکوبی از گذشته های دور مورد توجه است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره و تماس مستقیم