فیبروز ابرو و میکروپیگمنتیشن

فیبروز ابرو یا میکروبلیدینگ روشی است که باعث می شود تا ابروهای شما فرم دهی خاصی را به صورت نیمه دائمی به خود بگیرند و با استفاده از قلمی که در اختیار آرایشگر است،بین ابروهای شما با استفاده از رنگ دانه ها یک نواحی خاصی را خالی می کند و خطوطی نازک و باریک را در آن ایجاد می کند که دست آخر باعث می شود تا ابروهای شما پرتر به نظر برسند و جذاب باشد.

 

بسیاری از افراد فیبروز ابرو و یا همان میکروبلیدینگ را با میکروپیگمنتیشن را یکی می دانند اما به هیچ وجه چنین چیزی وجود ندارد و این دو مقوله جدا در زمینه آرایش و آرایشگری است و در ادامه به تفاوت های این دو بیشترخواهیم پرداخت.

تفاوت های فیبروز ابرو و میکروپیگمنتیشن در چیست؟

همانگونه که پیش تر ذکر شد،فیبروز ابرو و میکروپیگمنتیشن تفاوت هایی دارند که قرار است در این قسمت به آن بپردازیم!.

در وهله اول،ابزارهایی که برای این دو استفاده می شود،تفاوت دارد و برای فیبروز ابرو معمولا توسط قلم و یا دستی صورت می گیرد و در آن قلم سوزن های یک بار مصرفی به کار برده شده که به راحتی با فشار دست بر روی سوزن ها می توان آن را بر روی پوست به راحتی حرکت داد و طراحی ابرو و منظم کردن آن را انجام داد ولی میکروپیگمنتیشن معمولا از دستگاه های دیجیتال استفاده می کند و موتور آن قابلیت تنظیم دور دارد!.

 

به هنگامی که بحث نفوذ رنگ در پوست می شود،میکروبلیدینگ صرفا در میانه پوست نفوذ می کند و به عمق پوست نخواهد رفت و به همین دلیل است که میکروبلیدینگ به یک روش نیمه دائمی معروف است و پس از چندین مدت پاک خواهد شد.

 

اما اگر بخواهیم میکروپیگمنتیشن را وارد این بحث کنید،باید بدانید که میکروپیگمنتیشن به عمق پوست نفوذ می کند و گاها مشاهده شده که اثرات آن بیش از 5 سال بر روی پوست است و به راحتی پاک نمی شود و معمولا از آن به عنوان یک روش تقریبا دائمی یاد می شود.

 

پس از اتمام کار،به هنگامی که ابروها رشد می کنند،معمولا روش فیبروز ابرو بسیار طبیعی تر رشد می کند و کمتر کسی می تواند حدس بزند که بر روی آن عمل فیبروز ابرو انجام شده است و ابروهای شما به طور متمایز ریز و درشت شروع به رشد می کند اما شما با انجام دادن میکروپیگمنتیشن صرفا ابرو را با استفاده از جوهرهای خاص که برای میکروپیگمنتیشن استفاده می شود،پر می کنید و صرفا نسبت به میکروبلیدینگ و یا فیبروز ابرو غیرطبیعی جلوه داده می شود.

 

انتخاب بین فیبروز ابرو و میکروپیگمنتیشن

همانگونه که در ابتدای مقاله ذکر شد،میکروبلیدینگ روشی به صرفه تر از نسبت به میکروپیگمنتیشن است و شما می توانید در مدت زمان کوتاه تری نسبت به میکروپیگمنتیشن اقدام به پاک سازی آن کنید و همچنین طرح های زیبایی را می توانید با استفاده از قلم دستی بکشید و کمتر کسی متوجه می شود که شما از فیبروز ابرو استفاده کردید.

 

بسیاری از افراد سوال می پرسند که کدام یک از روش های میکروبلیدینگ / فیبروز ابرو و یا میکروپیگمنتیشن دوام بیشتری دارد.

 

باید در برابر این سوال پاسخ داد که اگر کسی با استفاده از فیبروز ابرو،ابروهای خود را طراحی کرده باید بداند که در مدت زمان کوتاه تری نسبت به دوره های میکروپیگمنتیشن انتظار پاک شدن را داشته باشد و حتی در ابتدای مقاله نیز ذکر شد که میکروبلیدینگ و یا همان فیبروز ابرو یک روش نیمه دائمی است و نمی توان بر روی آن حساب زیادی باز کرد و اگر کسی به دنبال راه طبیعی آن می باشد بهتر است از میکروپیگمنتیشن استفاده کند.

مراقبت های قبل و بعد از فیبروز ابرو

به هنگامی که فیبروز ابرو را انجام می دهید،آیا می دانید که چگونه باید از آن مراقبت کنید؟

در ادامه به شما مراقبت های قبل و بعد میکروبلیدینگ و یا همان فیبروز ابرو را توضیح می دهیم.

در وهله اول دقت داشته باشید که در روز انجام میکروبلیدینگ و یا همان فیبروز ابرو،به هیچ وجه ورزش نکنید و جلوی آفتاب زیاد نروید چون ممکن است پوست شما واکنش نشان دهد و کار میکروبلیدینگ به اشتباه انجام شود.

 

 

پس از آن که فیبروز ابرو را انجام دادید باید دقت کنید که برخی از داروها را مصرف نکنید،داروهایی از جمله ویتامین،آسپیرین و… ممکن است در روند کار شما دخالت کند و کار شما را به یک کار ناقص تبدیل کند!.

 

در روزی که قصد دارید تا فیبروز ابرو را انجام دهید،به این مسئله دقت کنید که نباید از الکل و یا کافئین استفاده کنید و حداقل 3 روز قبل از انجام فیبروز ابرو به هیچ وجه ابروهای خود را رنگ نکنید و حتی ممکن است در دوران قائدگی حساسیت شما نسبت به این مسئله بیشتر شود و بهتر است احتیاط کنید و پیشنهاد می شود در زمان قائدگی به جلسه میکروبلیدینگ نروید.

 

پس از اینکه عمل میکروبلیدینگ و یا همان فیبروز ابرو را انجام دادید،پیشنهاد می شود با استفاده از پنبه و سرم نمکی،نواحی اطراف ابرو را پاک سازی کنید و آرایشگر اگر به شما کرم هایی را معرفی کرده است،حتما به طور منظم استفاده کنید.

 

پس از انجام میکروبلیدینگ،تا یک الی یک و نیم هفته نباید به آب نزدیک شوید و ابروهای خود را خیس کنید و تا حد امکان باید از ریختن آب بر روی ابرو جلوگیری کرد زیرا اگر آب بر روی ابروهای شما ریخته شود ممکن است مشکلاتی برای عمل پیش آمده رخ دهد که مجددا نیاز باشد جلسات میکروبلیدینگ را شرکت کنید و هزینه های مجدد بابت آن پرداخت کنید!.

 

تیرگی بین ابروها

بسیاری از افراد پس از انجام میکروبلیدینگ و یا همان فیبروز ابرو هراس دارند و فکر می کنند که تیرگی بین ابروها قرار است مدت طولانی با آن ها باشد،اما باید این نگرانی را از فکر خود بیرون کنند زیرا حداقل چیزی حدود 30 درصد پس از چندین مدت کمرنگ خواهد شد و کم کم از پیشانی شما محو خواهد شد و حالت طبیعی به خود می گیرد.

 

همانگونه که در ابتدای مقاله ذکر شد،میکروبلیدینگ و یا همان فیبروز ابرو معمولا به صورت موقتی است و کمتر از میکروپیگمنتیشن دوام می آورد و به مرور از بین می رود.