پاک کردن خالکوبی و تتو با لیزر

پاک کردن خالکوبی و تتو با لیزر

 

آموزش تخصصی تتو در تهران | مراقبت های بعد از تتو |پریشا تتو : حتما شما هم بارها در آکادمی های مختلف تاتو روش های اصولی پاک کردن خالکوبی و تاتو با لیزر را شنیده اند. طبق تحقیقات که در این خصوص صورت گرفته است افراد زیادی هستند که معمولا بعد از چند سال از انجام این تکنیک پشیمان می شوند و تمایل به پاک کردن و ریمو کردن آن دارند. دلایل زیادی از طرف افرادی که اقدام به پاک کردن خالکوبی کرده اند بیان شده گاهی افراد به دلیل جوان بودن، برخی به دلیل ماندگاری زیاد و خسته کنندگی، عده ای به دلیل دوست نداشتن طرح و … می خواهند که از یک روش اصولی برای پاک کردن استفاده کنند.

رشد بی سابقه این حرفه در سال های اخیر منجر شد تا افراد زیادی به طرف زدن این تکنیک ها بدون اگاهی روی آورند و در آخر مجبور به پاک کردن طرح زده شده شوند. از آنجا که عمل پاک کردن خالکوبی عوارض کمی و بیشی دارد پس باید به دنبال انتخاب بهترین روش بود. لیزر تاتو یکی از موثرترین و بهترین روش های حال حاضر می باشد که باید اصولی انجام داده شود تا اثر بخشی مورد انتظار را داشته باشد.

 

پاک کردن خالکوبی و تتو با لیزر

اهمیت پاک کردن خالکوبی با استفاده از لیزر تتو

در حال حاضر انجام تاتو از یک طرف و لیزر تاتو از طرف دیگر نظرات بسیاری را به خود جلب کرده است. متداول شدن خالکوبی در بین افراد بخصوص جوانان با اهدافی از قبیل زیبایی، ابراز قدرت، هیجان و … همراه است. این انگیزه های زودگذر بعد از مدتی ممکن است منجر به دلزدگی از طرح خالکوبی شده شود و فرد بخواهد طرح را پاک کند. درصد زیادی از افراد دقیقا بعد از انجام این تکنیک پشیمان می شوند و تداوم داشتن طرح به یک معضل روحی و روانی برای فرد تبدیل می شود.

READ
انواع طرح های تتو بدن

 

دیگر روش های پاک کردن سنتی منسوخ شده و این روش ها چون بیشتر از خود تاتو عوارض داشتند کلا کسی قدرت انجام آن را نداشت. اما با ورود لیزر به حوزه پوست و زیبایی درمان قطعی پاک کردن تاتو هم به تحقق پیوست و تقریبا تمامی آکادمی های شیوه های سنتی نظیر زدن ماده همرنگ یا ریمو با کاور، استفاده از اسید برای حل کردن یا خارج کردن رنگ، گذاشتن سیر بر روی خالکوبی، زخم کردن محل خالکوبی با سوزن و … را کنار گذاشتند و راه حل نهایی و قطحی لیزر را به کار گرفتند.

 

این روش مورد تایید مراکز پزشکی و علمی معتبر در سراسر دنیاست و متخصصان پوست و زیبایی در کلینیک های خود این کار را با کمترین عوارض انجام می دهند.

تعداد دفعات لازم برای پاک کردن تتو با استفاده از لیزر تتو

لیزر تاتو با دستگاه های مدرن و به روز انجام می شود. قبل از انجام لیزر باید ابتدا خالکوبی بر اساس رنگ و عمق د تعداد دفعات تمدید و همرنگ بودن مواد به کار برده شده دسته بندی شود و تعیین شود که آیا فرد روش های دیگری را برای پاک کردن استفاده کرده یا خیر. در مراکز لیزر بعد از تعیین تمامی این موارد جلسات را تعیین می کند هر چه طرح عمیق تر و دفعات تمدید بیشتر باشد ممکن است به جلسات زیادی برای پاک کردن نیاز داشته باشد. معمولا تاتوهای ابرو و پلک در یک یا دو جلسه به خوبی پاک می شوند.

 

نحوه پاک کردن تتو با استفاده از لیزر

لیزر تاتو در ابتدا در محل تجمع رنگدانه ها ذرات و یا باکس های رنگ را مورد هدف قرار می دهد و بعد از این عمل پالس های نور باعث لیز شدن و پاره و خرد شدن رنگدانه ها می شود التهابی که بعد از این عمل در محل به وجود می آید باعث هجوم آوردن ماکروفاژها و سلول های بیگانه خوار می شود. اما ماکروفاژها در اینجا وظیفه پاکسازی رنگدانه ها را بر عهده دارند بلعیده و نابود می گردند. ممکن است برخی از طرح ها که از رنگ های کربن و جوهر سیاه در آنها استفاده شده به لیزر پاسخ مطلوب تری بدهند و جلسات درمانی کمتری داشته باشند.

READ
تکنیک زیبایی خالکوبی و تتو

 

اصول و مقدمات انجام لیزر تتو

برای لیزر تاتو فرد باید شرایط لازم را داشته باشد استفاده از این روش درمانی باید با احتیاط و با در نظر گرفتن شرایط خاصی باشد که در زیر به چند نمونه اشاره می کنیم.

برای افرادی که تحت درمان با قرص های راکوتان هستند باید احتیاط های لازم انجام شود.

افرادی که بدن خود را برنزه کرده باشند.

افرادی که رنگ پوست آن ها بسیار تیره باشد.

افرادی که خال های مشکوک و رنگدانه های مشکوکی بر روی پوست دارند که ممکن است نشان دهنده ی مشکلات پوستی از قبیل سرطان باشد.

سابقه بیماری لوپوس اریتماتوز

بیماران سایکوز

داشتن حساسیت به فلزات چون آهن

افراد دارای بیماری قلبی و ریوی

تمام افراد با مشکلات بالا حتما باید مورد بررسی قبل از انجام لیزر قرار بگیرند.

 

مراقبت های بعد از انجام لیزر تتو

انجام لیزر تاتو نیازمند مراقبت هایی است تا روند درمان به خوبی پیش برود.

پانسمان کردن محل لیزر با استفاده از پماد های مخصوص تجویز شده از طرف پزشک

شستشو بعد از روز دوم و با آب سرد و پانسمان مجدد زخم

 

مراقبت های بعد از انجام لیزر تتو

 

استحمام و شستشو بهتر است بعد از سه روز انجام شود و بهتر است محل لیزر باز بماند تا کاملا خشک شود و هوا به آن برسد.
معمولا بعد از یک هفته محل زخم بهبود می یابد و قرمزی مختصری دارد که دیگر به پانسمان نیازی نیست و فقط زمانی که در محیط های بیرون و در معرض گرد و خاک قرار می گیرید بهتر است زخم را تا زمان بهبود کامل بپوشانید.

READ
مراقبت های بعد از انجام تتو بدن

قرمزی زخم ها به مرور کمرنگ می شود اما تا زمان بهبودی قرار گرفتن در زیر نور خورشید مضر است و ممکن است به پوست آسیب بزند.
پاک کردن خالکوبی در برخی از قسمت های بدن نظیر گردن باید با حساسیت بالایی انجام شود. چون ممکن است دچار اسکار یا پوست اضافه شود استفاده از دستگاه مناسب و تخصص بالا ریسک انجام این روش را کاهش می دهد.

آکادمی پریشا تاتـو یک مجموعه ی کامل با افراد متخصص و با تجربه در خصوص انجام تاتو و پاک کردن آن فعالیت می کند و با داشتن انواع دستگاه ها و خدمات متنوع توانسته است رضایت کاربران را در حد بالا نگه دارد و عوارض این خدمات را به حداقل برساند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

تتوی موقت

تتوی موقت چیست؟

تتوی موقت چیست؟ تاتو و یا همان خالکوبی از گذشته های دور مورد توجه است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره و تماس مستقیم