تتو روی جای زخم

تتو روی جای زخم (tattoo)

 

تتو روی جای زخم|،برخی افراد از تاتو برای زیباتر شدن استفاده می کنند و برخی دیگر به واسطه آن می خواهند نواقصی همچون بخیه، زخم، سوختگی و ماه گرفتگی را پوشش دهند و این تاتوها را به جهت پوشاندن آن ها استفاده کنند. این کار محاسن و معایبی به دنبال دارد. اما مهمترین محاسن ان دستیابی به حس بهتر نسبت به ظاهر خود است.

صنعت زیبایی در سال های اخیر پیشرفت عظیمی پیدا کرده است به طوری که هر سال روش ها و تکنیک هایی ابداع می شود که نواقص صورت و بدن را پوشش می دهد. تاتو که یک تکنیک قدیمی می باشد از گذشته تاکنون رواج داشته است و فقط طرح ها متنوع تر و دستگاه ها مدرن تر شده اند.

 

تتو روی جای زخم

 تتو روی جای زخم در چه شرایطی می تواند موثر باشد

تاتو زدن در برخی از موارد که فرد دچار آسیب شدیدی در نواحی خاصی از بدن شده است و به دلیل همان آسیب دیگر حسی نسبت به آن قسمت از بدن ندارد می تواند مفید واقع شود. زدن خالکوبی بر روی قسمت هایی چون روی بخیه ، زخم ، سوختگی و ماه گرفتگی می تواند در فرد ایجاد حس مالکیت نسبت به بدن خود داشته باشد و با این کار رنج و عذابی که ممکن است به واسطه ی این آسیب ها کشیده باشد به پایان برسد.

READ
وسایل و تجهیزات مورد نیاز تتو بدن

قطعا همه شما می دانید که برای زدن تاتو روی بخیه ، زخم ، سوختگی و ماه گرفتگی حتما باید جای آن بهبود پیدا کرده باشد و اگر قرمزی خفیفی هم داسته باشد و شما سهل انگاری کنید و کار خالکوبی را انجام دهید قطعا زخم باز تر خواهد شد و ترمیم و بهبودی آن به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت و حتی ممکن است زخم جدیدتری هم ایجاد شود.

مشورت کردن با افرادی که در این خصوص حرفه ای هستند می تواند کمک بسیاری به شما بکند و از شیوه ها و طرح های مختلفی که بر روی این آسیب ها می توانید استفاده کنید کمک بگیرید.

تتو رنگ پوست بر روی بخیه ، زخم ، سوختگی و ماه گرفتگی

یکی از ساده ترین روش های تاتویی که با ان می توان جای زخم و بقیه را پوشش داد استفاده کردن از رنگ تاتو پوست است. بیشتر افراد از دون طرح بر روی پوست واهمه دارند اما از یک طرف هم جای بخیه ها هم احساس خوبی به طرف مقابل نمی دهد. در این صورت با تزریق رنگ به زیر پوست محل مورد نظر پوشانده می شود و زخم به رنگ پوست در می آید.

همرنگ شدن زخم با رنگ پوست یک تکنیک موثر و کاربردی است که موفقیت آمیز بودن آن بستگی به نوع رنگ و مطابقت داشتن آن با رنگ پوست است. چون تاتو کار باید حتما رنگ را با رقیق کردن همرنگ پوست کند. به طور کلی چون امروزه طرح های خالکوبی زیبا و مدرن هستند و ماندگاری بالایی هم دارند دیگر کسی به دنبال بی رنگ کردن جای زخم ها نیستن و بیشتر می خواهند با زدن طرح و نقشی آن را برجسته تر و زیباتر کنند.

READ
مراقبت های قبل و بعد از تتو صورت

استفاده از طرح تتو روی بخیه ، زخم

در برخی موارد به جای اینکه با استفاده از رنگ بخواهید تاتو روی بخیه ، زخم ، سوختگی و ماه گرفتگی ایجاد کنید و کلا آن را محو کنید، از طرح تاتو متناسب به آسیب استفاده می کنند. هنر تاتو کار در این مرحله بسیار مهم است چون به خوبی می تواند یک نقص را به یک جلوه زیبا تبدیل کند‌ تنوع طرح ها برای این کار بسیار زیاد است و شما می توانید متناسب با بخیه، ماه گرفتگی و … طرح خود را انتخاب کنید. در اینگونه موارد طرح باید خصوصیات زیر را داشته باشد.

طرح انتخابی باید هم اندازه ی جای زخم، سوختگی یا ماه گرفتگی باشد. طرح های کوچکتر جلوه زیبایی ندارند و زمینه اصلی در اطراف کار خالکوبی را زشت تر نشان می دهد.

طرح هایی که برای این کار انتخاب می شوند باید متناسب با رنگ بخیه، زخم، سوختگی و ماه گرفتگی باشد و دقیقا محل را به طور کامل بپوشاند‌.

 

تتو برای زیبایی بخشیدن به بخیه،سوختگی

در این روش تاتو کار تمام هنر خود را به کار می گیرد تا بر روی جای زخم و بخیه، سوختگی و ماه گرفتگی تاتو انجام دهد تا دیگر به جای دیدن نقص زیبایی های کار به چشم بیننده بیاید‌. این روش نیازمند خلاقیت است و طرح هایی که داده می شود همه و همه برگرفته از هوش و استعداد تاتوکار است. ایده پردازی در این روش به خلق اثری زیبا منجر می شود و تصاویری جای زخم ها را می گیرد که معنا و مفهوم زیبایی دارند.

READ
تتوی موقت چیست؟

 

نکات مهم برای این نوع بخیه

برای انجام تاتو بر روی بخیه، زخم، سوختگی و گاه گرفتگی لازم است که افراد نکاتی را رعایت کنند.

بهبود یافتن زخم برای انجام خالکوبی بسیار مهم است و نباید به هیچ وجه زخم صورتی رنگ و یا در حال تغییر رنگ باشد. اگر لکه ای بر روی پوست ایجاد شده باشد بلافاصله انجام خالکوبی بر روی آن توصیه نمی شود و باید حداقل ۹ تا ۱۲ ماه از زمان ایجاد اسکار گذشته باشد تا هم رنگ آن ثابت شود و هم اگر در حال ترمیم باشد دیگر با استفاده از خالکوبی آن را نپوشانیم.

تاتوی پزشکی فقط مختص زخم هایی است که برآمده یا فرو‌رفته نباشند. چون این کار فقط رنگ پوست محل را تغییر می دهد و ناهمواری های پوستی همچنان وجود دارند و فرد فقط می تواند با زدن طرحی زیبا این ناهمواری ها قوت ببخشد و زیباتر کند.

اگر مایل به انجام تاتوی پزشکی باشید باید لبه های زخم تیره نباشند چون تیره نبودن یکی از شرایط اصلی انجام این کار است. تیرگی لبه ها کار را تیره تر می کند و جلوه زیبایی نخواهد داشت.

 

تتو برای زیبایی بخشیدن به بخیه،سوختگی

اقدامات و ماندگاری تتو روی بخیه

انجام تاتو روی بخیه، زخم، سوختگی و ماه گرفتگی کاری دائمی است البته با توجه به نوع پوست افراد متفاوت است و ممکن است ماندگاری آن تحت تاثیر نوع رنگ هم قرار بگیرد و بعد از چند سال نیاز به ترمیم داشته باشد.

با معاینات پوستی تاتو کاران حرفه ای متوجه خواهند شد که پوست شما و محل زخم شما آمادگی انجام خالکوبی را دارد یا خیر؟

حتی در برخی از اکادمی ها بر روی قسمتی از پوست به صورت آزمایشی کار می کنند تا میزان حساسیت پوستی فرد را بسنجند. آکادمی پریشا تاتو یکی از معتبرترین آکادمی های انجام تاتــو بر روی آسیب های پوستی است که جلوه زیبایی به این نواقص خواهد بخشید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

تتوی موقت

تتوی موقت چیست؟

تتوی موقت چیست؟ تاتو و یا همان خالکوبی از گذشته های دور مورد توجه است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره و تماس مستقیم