آموزش تتو صورت

یکی از بهترین راه‌های جایگزین آرایش صورت را تاتو می‌دانند؛ که نوعی از آرایش دائمی صورت به حساب می‌آید.تاتو صورت در ۴ نقطه انجام شود:

  • تاتوی چشم
  • تاتوی لب
  • تاتو ابرو
  • تاتو اسکالب سر

 

در آموزش تاتو صورت به تاتوکار آموزش داده می‌شود که به طراحی صورت بپردازد و متناسب با فرم صورت زیبایی بی نظیر به صورت فرد ببخشد.

 

آموزش حرفه ای خالکوبی صورت

در آموزشگاه تاتو صورت، تاتو زیر نظر مربیان برجسته انجام می‌شود و با رنگ‌ها، انعکاس نور، انجام تاتو و نحوه کارکرد سوزن‌ها آشنا می‌شوید. همچنین به خاطر وجود انواع پوست و درجه بی‌حسی لازم،  عوارض ناشی از بی‌حسی نیز مطالبی در خصوص آموزش تاتو گفته می‌شود.

 

در آموزش تاتو روی صورت ،میکروبلیدینگ، فیبروز ابرو، میکروپیگمنتیشن و انواع هاشور زدن بر روی پوست مصنوعی یاد داده می‌شود. لازم به ذکر است که انواع خطوط لب و نحوه سایه زدن لب و خط چشم متناسب بافرم چهره‌ها و کشیدن بن مژه نیز در این دوره‌ها به‌طور کامل آموزش داده می‌شود.

 

کاربرد رنگ‌ها در آموزش تتو صورت

در آموزش خالکوبی صورت ابتدا به کاربرد رنگ‌ها و مثلث مخصوص آن می‌پردازیم. مثلث رنگی در آموزش تاتو شامل رنگ قرمز، آبی و زرد است؛ نوع آموزش خالکوبی و قواعد مربوط به آن‌ها بسیار مهم است.

 

شناخت سوزن‌ها برای خدمات آموزش روی تتو صورت

برای آموزش تاتو صورت و زیباسازی صورت، شناخت انواع سوزن بسیار مهم است. در تاتو سه نوع سوزن وجود دارد: پاور، فلت و مگنوم.

 سوزن پاور سوزن‌هایی گرد هستند و در خط چشم و خط لب و در بیان کلی در کشیدن خط‌های ظریف کاربرد دارند.

 سوزن فلت، سوزن‌هایی تخت و شیب دار هستند و برای هاشور زدن مناسب هستند.

سوزن مگنوم نیز سوزن‌های سوزن‌هایی دو  ردیفی‌اند، و برای پر کردن سایه مناسب هستند.

قیمت هر یک از سوزن‌های مخصوص تاتو تقریباً ۳۰۰۰ تومان است.

 

 

انواع تتو صورت

  • خدمات تاتو ابرو: یکی از آموزش خالکوبی صورت که باعث زیبایی هر فرد می‌شود تاتو ابرو است.تاتوکار ابرو با دستگاه به نام میکروپیگمنتیشن انجام می‌شود و تاتوی ابرو شامل انواع هاشور، سایه، قاب ابرو است.
  • تاتو لب: تاتو خط لب را برای از بین بردن خطوط عیب دار لب استفاده می‌کنند؛ و تاتو لب برای حجیم سازی نیز بسیار مؤثر است.
  • تاتو خط چشم: تاتو خط چشم را برحسب فرم چشم طراحی می‌کند و از خط‌های پهن و نازک در پشت چشم شکل می‌گیرد؛ امروزه بین مژه را نیز تاتو کرده و بر جلوه و جذابیت چشم می‌افزایند
  • تاتو اسکالپ‌سر: نوع دیگر تاتو وجود دارد که بر روی سر انجام می‌شود و جاهای خالی سر را با استفاده از تاتو پر می‌کند و کمبودی‌های مو برطرف می‌شود.

 

  • مزایای تتو صورت

    • دائمی بودن آرایش صورت: دائمی بودن ارایش صورت باعث کاهش مصرف و هزینه در لوازم آرایشی می شود و باعث سلامت پوست نیز می شود.
    • ایجاد ظاهری زیبا: حتی اگر شما هیچ گونه عیبی در صورتتان وجود نداشته باشد نیز می توانید از تاتو صورت نیز استفاده کنید و بر زیبایی خود بیافزایید.
    • کاهش آلرژی پوستی: اگر پوست شما به لوازم آرایشی حساس است بهترین راه برای زیبایی استفاده از خالکوبی صورت می باشد.

 

تتو چیست؟

تاتو، تزریق جوهر با استفاده از سوزن در داخل پوست می‌باشد. البته لازم به ذکر است که سوزن باید بر روی لایه دوم پوست یا به اصطلاح درم شود. بعد از تزریق جوهر در داخل پوست، زخم‌هایی بر سطح پوست ایجاد می‌شود و پس از بهبود زخم‌ها تاتو شما برای همیشه باقی خواهد ماند. تاتو بر حسب محل موردنظر محدودیت سنی دارد.

 

هزینه آموزش خالکوبی رو صورت

 برای آموزش تاتو صورت باید دوره‌های مبتدی، متوسط و پیشرفته را آموزش ببینید و هزینه آموزش روی صورت می‌تواند هزینه‌های از 10 میلیون ریال تا 10 میلیون ریال را به دنبال داشته باشد. البته امروزه با متدهای فراوان و جدید می‌توان بدون جراحت بر پوست تاتو انجام شود.

 

 همان‌طور که بیان شد تاتوکار صورت دارای درجه‌بندی است و در ادامه به توضیح هزینه‌های آموزش تاتو به صورت جداگانه می پردازد:

یک از دوره ها و سطح های آموزش تاتو صورت شامل هاشور ساده ابرو و ترکیب رنگ‌ها، خط لب و رژ لب همراه با خط چشم است. دوره دیگر که به صورت پیشرفته تر است و شامل انواع هاشور طبیعی، خط چشم های مخملی و درشت کردن چشم و حجیم سازی لب ها می باشد. همچنین آموزش تاتو به صورت غیر حضوری نیز می باشد که شامل هاشور ابرو است.

 

مقایسه روش قدیمی و جدید تتو

در روش قدیمی رنگدانه ها به داخل گوشت تزریق می‌شد و ماندگاری بیشتری داشت همچنین در روش قدیمی درد بسیاری وجود داشته اما امروزه درد و خونریزی کمتری وجود دارد. همچنین در روش جدید رنگ‌ تاتو قرمز یا سبز نمی‌شود و استفاده از دستگاه‌های امروزی باعث تضمین سلامت پوست میشود. همچنین در آموزش تاتو صورت مهمترین عامل سوزن مناسب است، در تاتو امروزه قابلیت برگشت ناپذیر بودن خون و ترشحات را داراست.

 

چه مراقبت هایی بعد از تتو باید انجام شود؟

 هر تاتو کاری بعد از خدمات تاتو صورت باید نکاتی را به مشتری یادآور شود: در مواقعی که تاتو انجام شده است از قرار گرفتن مستقیم زیر نور خورشید پرهیز کنند. اگر تاتو شما در چشم و ابرو انجام شده است چهار روز از لنزهای رنگی و طبی استفاده نکنید همچنین برای سه روز متوالی از شستشوی محل تاتو خود داری کنید و از لوازم آرایش نیز استفاده نکنید. همچنین چند وقت از از فعالیت در ورزشهای آبی جدا دوری کنید.

 

 چه کسانی نباید از تتو به روش میکروبلیدینگ استفاده کنند؟

 افراد باردار و شیرده و کسانی که دارای شکستگی ابرو هستند. همچنین افرادی که دارای سوختگی شدید هستند، توصیه می‌شود تا زمان بهبودی از تاتو استفاده نکند.

 

عدم رعایت اصول بهداشتی در آموزش تتو صورت

در کنار مزایایی که تاتوی صورت دارد امکان دارد برای بعضی افراد باعث مشکلاتی شود این مشکلات شامل:

    • عفونت: استفاده از دستگاه و سوزن های غیر استریل باعث بروز بیماری ای مانند هپاتیت B می شود
    • گرانولوم: امکان به وجود آمدن تومورهای گوشتی در بعضی پوست هاست که به گرانولوم معروف است.
    • پاک نشدن تاتو: برای پاک کردن تاتو درد فراوان همراه با هزینه بسیار بالا نیاز است.
    • دائمی بودن: دائمی بودن تاتو صورت در بعضی مواقع مشکل ساز است زیرا دیگر امکان تغییر مدل خط چشم و ابرو وجود ندارد.